OAN Loses Appeal, Must Pay $250,000 In Maddow Suit

The Daily Beast reports:

Fringe right-wing network One America News lost its appeal of its defamation suit against MSNBC and star host Rachel Maddow on Tuesday, with a panel upholding a previous federal court ruling against OAN that required them to pay $250,000 of the defendants’ legal fees.

OAN, owned by Herring Networks, initially sued Maddow for $10 million in July 2019 after the MSNBC star said on her show that the Trump-boosting network is “paid Russian propaganda,” calling her remarks “malicious and utterly false.”

Maddow’s comments, however, were based on a Daily Beast story detailing how OAN employs Kristian Rouz, a reporter who simultaneously worked for Kremlin-owned media outlet Sputnik, a well-known purveyor of Russian-backed propaganda.

Read the full article. Below is OAN’s reaction to losing the first round of the case last year.