Pro-Trump Network Employs Kremlin-Paid Reporter

The Daily Beast reports:

If the stories broadcast by the Trump-endorsed One America News Network sometimes look like outtakes from a Kremlin trolling operation, there may be a reason. One of the on-air reporters at the 24-hour network is a Russian national on the payroll of the Kremlin’s official propaganda outlet, Sputnik.

Kristian Brunovich Rouz, originally from the Siberian city of Novosibirsk, has been living in San Diego, where OAN is based, since August 2017, reporting on US politics for the 24-hour news channel. For all of that time he’s been simultaneously writing for Sputnik, a Kremlin-owned newswire that played a role in Russia’s 2016 election interference operation, according to an assessment by the U.S. intelligence community.

Rouz’s on-air reports for OAN include a wholly fabricated 2017 segment claiming Hillary Clinton is secretly bankrolling antifa through her political action committee. Clinton, Rouz claimed falsely, gave antifa protesters $800,000 that “went toward things like bricks, hammers, bats and chains.”

There’s much more to this story.